Mark Zuckerberg

Facebook odnotował spadek dochodów

Prasóweczki

Facebook odnotował najsłabszy kwartał od debiutu giełdowego Facebook odnotował na starcie roku najwolniejszy kwartalny wzrost od wpisania na giełdę – podał serwis ABC News, wskazując, że problemy powiązane z pandemią Covid-19 przenoszą się m.in. na całe spowolnienie rynku reklamy cyfrowej.

Koncern Marka Zuckerberga poinformował, iż w początkowym kwartale ostatniego roku zarobił 4,9 mld dolarów. To wielcy wzrost rok do roku (w początkowym kwartale 2019 r. koncern mówił o zarobkach 2,4 mld dol.). Przychody Facebooka wzrosły o 18 proc. do stanu 17,7 mld dol.
Firma oznajmiła zarazem, że w ostatnich trzech tygodniach marca zaobserwował „znaczący spadek” wartości oraz popytu na reklamy.
Przedstawiciele Facebooka odmówili ujawnienia swoich prognoz względem przychodów za drugi kwartał, jednakże podkreślili, że obserwowana obecnie sytuacja „sygnalizuje stabilizację”.

W terenach, gdzie epidemia Covid-19 wywołała największe spustoszenie, Facebook odnotował 50 proc. wzrost użycia aplikacji do zmiany wiadomości prywatnych. Podwoiła się również liczba połączeń głosowych i wideo wykonywanych z zastosowaniem usług koncernu, który zaznaczył jednak, że aplikacji komunikacyjnych w moc sukcesach nie monetyzuje. Jednocześnie w pas najbardziej dotkniętych pandemią osłabła działalność Facebooka w pierwszym segmencie reklamy.

W marcu z usług Facebooka korzystało 2,6 mld skutecznych w toku miesiąca użytkowników. Więc o 10 proc. więcej, niż rok temu – podało ABC News. Grupa osób aktywnych na Facebooku codziennie wzrosła w marcu o 11 proc. do stanu 1,73 mld użytkowników. Koncern z Menlo Park przekazał, że ogółem 2,99 mld osób zastosowało w marcu z przynajmniej jednej jego aplikacji: Facebooka, Instagrama, Messengera lub WhatsAppa. Więc o 11 proc. więcej, niż w niniejszym jedynym stanie w roku ubiegłym.

Prezes Facebooka Mark Zuckerberg w rozmowie z analitykami stwierdził, że pandemia i powiązana spośród nią potrzebę przebywania w bloku przez wiele osób przenosi się na krótsze przyjmowanie nowych trendów komunikacyjnych, takich jak wideorozmowy lub małe czaty grupowe. Jak podkreślił, transmisje wideo na żywo, które wcześniej były użytkowane do transmisji wydarzeń robiących się w sferze pozawirtualnej, obecnie wykorzystywane są przez nauczycieli, sektor radości i instytucje religijne. Właśnie z usług tego typu ma ponad 800 mln osób dziennie – podał szef Facebooka.

Zuckerberg zaznaczył zarazem, że pandemia wywiera wielki nacisk na Facebooka i oddał swoje zaniepokojenie tym, że spadek nią doprowadzony może potrwać dłużej, jeśli zniesienie przedstawionych w dużo miejscach obostrzeń nastąpi zbyt szybko.

Obecnie 95 proc. pracowników Facebooka wykonuje nasze obowiązki zawodowe zdalnie.

zobacz również Facebook odnotował najsłabszy kwartał od debiutu giełdowego

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o