Mark Zuckerberg

Facebook odnotował spadek dochodów

Prasóweczki

Facebook odnotował najsłabszy kwartał od debiutu giełdowego Facebook odnotował na wstępie roku najwolniejszy kwartalny wzrost od przejścia na giełdę – podał serwis ABC News, wskazując, że problemy powiązane z pandemią Covid-19 przesuwają się m.in. na całe spowolnienie rynku reklamy cyfrowej.

Koncern Marka Zuckerberga poinformował, iż w wczesnym kwartale ostatniego roku zarobił 4,9 mld dolarów. To cenny wzrost rok do roku (w wczesnym kwartale 2019 r. koncern wspominałem o zarobkach 2,4 mld dol.). Przychody Facebooka wzrosły o 18 proc. do poziomu 17,7 mld dol.
Firma oznajmiła zarazem, iż w tych trzech tygodniach marca zaobserwował „znaczący spadek” wartości oraz popytu na reklamy.
Przedstawiciele Facebooka odmówili ujawnienia swoich prognoz względem przychodów za drugi kwartał, jednakże podkreślili, że obserwowana obecnie sytuacja „sygnalizuje stabilizację”.

W krajach, gdzie epidemia Covid-19 wywołała największe spustoszenie, Facebook odnotował 50 proc. wzrost użycia aplikacji do współpracy wiadomości prywatnych. Podwoiła się również liczba połączeń głosowych i wideo tworzonych z zachowaniem usług koncernu, który zaznaczył jednak, że aplikacji komunikacyjnych w moc przypadkach nie monetyzuje. Również w krajach najbardziej dotkniętych pandemią osłabła działalność Facebooka w znacznym elemencie reklamy.

W marcu z usług Facebooka korzystało 2,6 mld skutecznych w ruchu miesiąca użytkowników. To o 10 proc. więcej, niż rok temu – podało ABC News. Ilość osób zdecydowanych na Facebooku codziennie wzrosła w marcu o 11 proc. do poziomu 1,73 mld użytkowników. Koncern z Menlo Park przekazał, że ogółem 2,99 mld osób wzięło w marcu z przynajmniej jednej jego aplikacji: Facebooka, Instagrama, Messengera lub WhatsAppa. To o 11 proc. więcej, niż w tym jednym poziomie w roku ubiegłym.

Prezes Facebooka Mark Zuckerberg w rozmowie z analitykami stwierdził, że pandemia i połączona spośród nią potrzeba bycia w zakładu przez dużo kobiet dokonuje się na szybsze przyjmowanie nowych trendów komunikacyjnych, takich jak wideorozmowy czy małe czaty grupowe. Jak podkreślił, transmisje wideo na żywo, które wcześniej były zużywane do transmisji wydarzeń podejmujących się w dziedzinie pozawirtualnej, obecnie polecane są przez nauczycieli, sektor przyjemności i prace religijne. Już z usług tego typu ma ponad 800 mln osób dziennie – podał szef Facebooka.

Zuckerberg zaznaczył zarazem, że pandemia wywiera duży pomysł na Facebooka i oddał swoje zaniepokojenie tym, że koniec nią sprawiony może potrwać dłużej, jeśli zniesienie zawartych w wielu miejscach obostrzeń nastąpi zbyt szybko.

Obecnie 95 proc. pracowników Facebooka robi nasze cele zawodowe zdalnie.

zobacz również Facebook odnotował najsłabszy kwartał od debiutu giełdowego

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o